الى رابي
هنري بدروس كيفا
شلاما
احتراما لمكانتك العلمية بخصوص تاريخ شعبنا نود ان نقرا لحضرتك رايكم حول موضوع استمرارية الاسم الاشوري منذ سقوط نينوى الى يومنا هذا حيث هناك بعض الحاقدين ولاسباب ودوافع سياسية يروجون لدجل وشعوذة سياسية خبيثة المقاصد من ان الانكليز هم من وزع الاسماء على شعبنا وخاصة الاشوريين منهم
وهنا وباختصار شديد نحيلكم الى المسعودي وابن صاعد الاندلسي وابن النديم وشرفنامة الذين ذكروا الاسم القومي لشعبنا. ضمن قاءمة اسماء الشعوب في وقتهم
وكما ننوه الى بعض المورخين او الكتاب الاخرين الذين ذكروا اسم شعبنا كاشوريين
اولا : سمعان العمودي سنة ٥٠٧ م يقول ( ضربنا من قبل الاشوريين )
ثانيا : طيطانوس سنة ١٨٩م الذي يقول انا اشوري
ثالثا: الموءرخ السرياني يوحنا الافسيس ٥٨٧ م ( ان الاشوريين غزوا داريا ونهبوا وقتلوا....)
رابعا : الزوقينني سنة ٧٧٣م ( قدم علينا الاشوريين حاملين بايدهم قضيب الغضب وعصي يابسة قوية ---)
خامسا : البطريرك التلمحري سنة ٨٤٥ م ( نحن في سنة ١٠٦٨ اليونانية في عصرنا الراهن لحقت بنا اهانة الاشوريين والبرابرة .. ولم نحد من يكتب عن هذا الزمن الشرير الذي تحمله الارض في ايامنا من الاشوريين ) صليبا شمعون تاريخ دبونسيوس التلمحري ص ١١
واضافة الى كل تلك المصادر عدا مصادر اخرى ربما سنعثر عليها فيما بعد فان هناك مصادر اجنبية
نحيلكم الى بعض منها
حيث نقرا بطريرك الاشوريين الشرقية سنة ١٥٦٢ م
Translation: "Patriarch of the Eastern Assyrians at the Sacred Ecumenical Council of Trent. Approval, and profession, and letters of Cardinal Marco Antonio Da Mula, ambassador to the Holy Council of Trent. 1562." - Abdisu IV Maron and Cardinal Marco Antonio Da Mula, R.D. Patriarchae Orientalium Assyriorum De Sacro Oecumenico Tridentini Concilio, 1562 CE *
ما يتعلق ببطريرك كنيسة الاشوريين الشرقية
Translation: "Concerning the Patriarch of the Eastern Church of the Assyrians. Chapter 26. The Patriarch of the Assyrians swears obedience to the Roman Pontiff, especially about the cult images; from Onuphrius. It is our intention to prove that there were Assyrian observers of the cross too at this time, it is under Julius III... Once Simon Mama, the Metropolitan of all East across the Euphrates to the Indians was dead, the Church of Eastern Assyria had elected Simon Sulaka as Patriarch, a man distinguished for his Catholic faith, and had sent him to Rome for confirmation." - Roman Catholic Canon Lawyer, Bishop, and Author Simeone Maiolo, Episcopi Vvltvrariensis Historiarvm Totivs Orbis, 1585 CE **
بطريرك الاشوريين
Translation: "You have a Latin narration commended by Pope Pius IV unto the
Council of Trent, concerning Abdisu Patriarch of the Assyrians, and all Churches under him, subjecting themselves to the Church and Pope of Rome. Our intended brevity will not permit the Repetition of so large a narration. Take unto you summarily those advertisements, which are proper to this cause in hand. It gives us to know, that the nation of the Assyrians was so far remote from Rome, that at Rome it was scarce known that there was any Church there." - Morton Thomas, The Grand Imposture of the (now) Church of Rome, 1628 CE
الوثاءق للعلاقة بين الاشوريين الشرقيين والروم الكاثوليك
Translation: "Documentation of relations between the Assyrians of the Eastern or
Chaldean Church." - Roman Catholic Cardinal Niccolò Marini, Bessarione, 1896 CE
The late Chaldean Catholic philosopher, theologist, and Patriarch Raphaël I Bidawid informs us: “When a portion of the Church of the East became Catholic, the name given was ‘Chaldean,’... We have to separate what is ethnicity and what is religion... I myself, my sect is Chaldean, but ethnically, I am Assyrian.” [7] Bidawid's successor, Patriarch Louis Raphaël I Sako whom in his historical anthology entitled The Chaldean Church: Story of Survival maintains: "Technically, the term 'Chaldean' was first used in the 15th century to describe those East Syriac Christians in Cyprus who came into union with the Roman Catholic Church. While in earlier centuries simply the term 'Catholic' was preferred, Later on 'Chaldean' came into common usage and became official only after 1828." [8]
(
http://www.urofthechaldeans.com/search/label/البطريرك%20لويس%20روفائيل%20ساكو
واخيرا كتابين مهمين جدا حول الاشوريين تم ارسالهما لي من قبل احد كتابنا في فرنسا رابي رايموند رفاءيل
You can find two books by clicking the following links
First Book (see page 385):
http://reader.digitale-sammlungen.de/de/fs1/object/display/bsb10164290_00435.htmlSecond Book (see page 338):
https://books.google.fr/books?id=wIhnAAAAcAAJ&pg=PA356&lpg=PA356&dq=the+grand+imposture+chap.+14&source=bl&ots=rCQFTPSIc_&sig=T8hbyIXIR83DYiapVQeDiXD46LM&hl=en&sa=X&ved=0ahUKEwix8tWJ1_3OAhVIChoKHcSMBpwQ6AEIHjAA#v=snippet&q=Assyria&f=falseRegards
Raymond Raphael - France
http://reader.digitale-sammlungen.de/de/fs1/object/display/bsb10164290_00436.htmlولتسهيل الامر لكم ننقل نصوصا من الكتاب بعد انزاله
وحيث يقول الكاتب وبوضوح بان محاولتهم الثانية للتاثير على الكنيسة المسيحية في اشور غير المرتبطة بروما
وفي الجملة الاخيرة يقول
من الافضل لنا ان نعلم ان الامة الاشورية بعيدة عن روما
The grand imposter of the (now) church of rome
Printed 1628 London
Page 338
The grand and imposter
Our second influence is the church christian in assyria , dis - united from rome
Sect 8
You have a Latino y Narration commended by pope pius the 4
unto the conncell of Trent , concerning Abdisn patriarke of the Assyrians and all churches under him subiething themselves to the church and pope of rome
Our intended Breuity will not permit the repetition of so large a Narrais on
..
us to know that the nation of the Assyrians was so far remote from Rome
ولذلك نرجو توضيح. رايكم في الموضوع حيث ان كل تلك الاثباتات التاريخية توءكد تواصل الاشوريين فميف يسمح اي مثقف او باحث او سياسي لنفسه ان يتجاهل تلك الحقاءق
وكما نعلم ان الحكمة والشجاعة تلزم الباحث ان يعترف بحقاءق التاريخ ا لتي تقر بوجود الاشوريين قبل الانكليز وباسمهم القومي حيث ليس عيبا ان يقوم الباحث في تصحيح معلوماته
فهل تمتلكون تلك الشجاعة والحكمة نرجو ذلك