Ankawa.Com Forum
februari 13, 2012, 09:07:44 am *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Krönika  (läst 474 gånger)
Liza
Gäst
« skrivet: maj 18, 2009, 10:27:59 pm »

Oväntat och efterlängtat
Kanske är det något för mig? Som aspirerande journalist gäller det att ta tag i alla chanser som kommer ens väg. De få förekommande chanserna. Men någorlunda skeptiskt kan jag erkänna att jag var när jag först fick höra om den svenska versionen av Ankawa.com. Var inte det här något för den äldre generationen där grandiosa politiska artiklar delar plats med diverse poetiska inlägg och allmän beklagelse över “vårt folk”. Ingenting för mig. Trodde jag.

Jag föddes i Irak men kom till Sverige innan jag hunnit fylla ett år. Jag är nitton är gammal idag och är som vilken ungdom som helst. Man varvar plugg, jobb, familj och kompisar dag ut och dag in. I alla aspekter av mitt liv finns en balansgång mellan två kulturer, mellan två personer, svensk och assyrier. Den svenska kulturen är oundviklig, vi bor ju trots allt i Sverige. Men om jag vill veta mer om mitt ursprung måste jag aktivt leta, fråga och undra. Hur ska man hinna det mellan Greys Anatomy på onsdagar, jobb veckodagar och vänner resten av tiden? Så den lilla nyfikenheten i mig har tystats ner och bleknat.

När jag fick frågan om jag ville vara del av detta nya projekt kände jag mig aningen malplacerad. Jag vet ju väldigt lite om mitt ursprung egentligen och har lite intresse att gräva djupare. Men då slog denna tanke mig likt Zidanes skalle slog ner Materazzi till marken; jag har aldrig känt mig så stolt som när Irak vann asiatiska mästerskapen. Varför? Det lilla intresset gör sig hört, växer och frodas. Ett ingrepp från högre makter eller kanske bara tur, men här är jag nu och tillåts utforska mina rötter tillsammans med er.

Mina förhoppningar är att det här ska bli ett levande forum för de som vill utforska, debattera, informera, undra och argumentera oavsett om man är assyr, syrian eller kaldeén. Ensam är inte stark, åtminstone inte det här sammanhanget.

Ingenting för mig. Trodde jag.    
« Senast ändrad: maj 23, 2009, 02:46:27 pm av Liza » Loggat
Sasan Jamil Haloya
Global Moderator
Jr. Member
Kön: Man
Antal inlägg: 68

Sasan_8@hotmail.com
Visa profil E-post
« Svara #1 skrivet: juni 03, 2009, 09:57:51 am »

Bra skrivet!!
Tror att det är många som känner så som dig, förmodligen kommer de att märka av att detta är något för de.
Loggat

Sasan J. Haloya
Sasan@ankawa.com
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

Arsenal matcher  fotbollsresor Arsenal  Fotbollsresor  Fotbollsresor Barcelona  Fotbollsresa Barcelona  Fotbollsresor England   Formel 1 resor  Fotbollsresor Fotbollsresa Nyheter
 Formel 1 resor, Formel 1 resa Garageportar Garageport Industriportar Skjutdrrar Formel 1 resa, Formel 1 resor Sportresor, sportresa Sportresa fotboll, sportresor fotboll Sportresor Formel 1, Sportresa Formel1 ,
Formel 1 biljetter, F1 biljetter  Formel 1 Hockenheim, F1 Hockenheim  Formel 1 Monza, F1 Monza Formel 1 Monaco, F1 Monaco Fretagsresor, fretagsresa Gruppresa, gruppresor
Champions League resor,
Champions League paket

Evenemangsresa evenemangsresor Evenemangsresor evenemangsresa Eventresa  eventresor Eventresor eventresa  Fotbollsresor Barcelona 

Fotbollsresa Barcelona  Fotbollsresa Barcelona 
Fotbollsresor England Fotbollsresor London Ekonominyheter Njenyheter Kulturnyheter Vetenskapnyheter Spelnyheter Filmnyheter Modenyheter
Motornyheter Formel 1 paket Fotbollsresor Manchester Fotbollsresor Liverpool
Fotbollsresor Champions League  Fotbollsresor Champions League  Resornyheter
Fotbollsresor Spanien Fotbollsresor Italien
Fotbollsresor Premier League Formel 1 resor Formel 1 resa  Formel 1 resa   F1 paket
F1 resor - F1 resor F1 resa  F1 resa
Fotbollsresor Premier LeagueSportresor  Sportresor Sportresa Sportresa Billiga fotbollsresor  Billiga fotbollsresor
Fotbollspaket Fotbollspaket Barcelona Paketresor fotboll Arsenal biljetter  Biljetter till Arsenal  Fotboll biljetter  Biljetter till fotboll  Billiga Formel 1 biljetter

Billig Formel 1 biljett Billiga F1 biljetter
Billig fotbollsresa Champions League paket  Formel 1 Barcelona F1 Barcelona

Ankawa.com samarbetar med www.adoperator.com
 när det gäller annonsering på Internet, geo-location och mångkulturell marknadsföring. 

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!