شلاما
شهصيا اعتز بكل التسميات لانها منا ولنا ولكنني افضل الاشورية وكل واحد حر في الاختيار على شرط ان لا يضمر حقد للاخر
وشخصيا اعتمد على المصادر التاريخية لاثبات ما اوءمن به
وادعو الذين لا يتفقون بما تاتي به المصادر الاكاديمية ان يكتب لاحدى الجامعات لتفنيد ذلك وعدا ذلك فان بقيه الادعاءات تعتبر باطلة
وهذا مصدر رسمي للكنيسة الكاثوليكية يرجى الاطلاع
الكنيسة الاشورية في مجلس ترنيت والكنيسة الاشورية في الهند
من موقع الكنيسة الكاثوليكية الرسمية
(الناس المعاصرون اليوم الذين يعيشون في ايران والعراق كانوا يعرفون بالاشوريين ،،،،،
CHALDEAN. The people in modern day Iran and Iraq were once known as the Assyrians. The church established itself there very early but the people in this area fell into the heresy of Nestorianism in the 5th century. After missionary efforts many returned to union with Rome, and in 1553 Pope Julius III proclaimed the first Patriarch of the Chaldeans. Chaldean is the biblical term used for those from Babylon. Today the Patriarch of this rite located in Bagdad, Iraq where most of the members of this rite live
https://www.catholicnewsagency.com/resources/liturgy/rites/the-rites-of-the-catholic-churchThe Malankarese rite developed in India. They trace their Christian lineage to St. Thomas the Apostle who traveled to South India and founded a church. This rite was in union with the Assyrian (Chaldean) church which had fallen into the Nestorian heresy after the Council of Ephesus in 431. This church was "discovered" by Portuguese missionaries in the 16th century. After attempts to "latinize" the rite, many broke away to form their own rite under the control of the Syrian Patriarch. In the 1920's and 30's four bishops of this rite were reunited with Rome, and many members of their rite followed. This rite is located in Kerala State, India.
طقوس مالانكية طورت في الهند. يتتبعون نسبهم المسيحية إلى سانت توماس الرسول الذي سافر إلى جنوب الهند وأسس كنيسة. كانت هذه الطقوس في اتحاد مع الكنيسة الآشورية (الكلدانية) التي وقعت في الهرطقة النسطورية بعد مجمع أفسس في 431. وقد تم "اكتشاف" هذه الكنيسة من قبل المبشرين البرتغاليين في القرن السادس عشر. بعد محاولات "تطعيم" الطقوس ، انشق كثيرون ليشكلوا طقوسهم الخاصة تحت سيطرة البطريرك السوري. في عام 1920 و 30 من أساقفة هذا الطقوس تم لم شملهم مع روما ، وتبعهم العديد من أعضاء شعائرهم. يقع هذا الطقوس في ولاية كيرالا ، الهند.
https://www.catholicnewsagency.com/resources/liturgy/rites/the-rites-of-the-catholic-churchان ورثة القديس توما وبحلول القرن الرابع ، اعتمدوا بشكل هرمي على الكنيسة الاشورية والتي هي ايضا كنيسة سريانية شرقية اوجدها القديس توما ايضا
وانها تمركزت في الامبراطورية الفارسية ،
وكان البطريرك الكاثوليكي للكنيسة الاشورية يرسل وبانتظام اساقفة الى الكنيسة الهندية من اجل رسم كهنة وشمامسة اضافة الى تنظيم الحياة الكنيسة
وفي القرن الثامن ، عين مار تيموثيوس الأول (780- 823) ، بطريرك الكنيسة الآشورية الكاثوليكية ، من العرق الآشوري ، كرءيس الاساقفة ، للمسيحيين التابعين لتوماس ، ، مع لقب متروبوليتان وبوابة كل الهند.
By the fourth century the heirs of St. Thomas became hierarchically dependent on the Assyrian Church – an Eastern Syriac church also founded by Thomas, but centered in the Persian Empire. The catholicos-patriarch of the Assyrian Church regularly dispatched bishops to the Indian church to ordain priests and deacons and regulate ecclesial life.
In the eighth century, Mar Timotheos I (780? – 823), the Catholicos-Patriarch of the Assyrian Church, appointed an ethnic Assyrian as the metropolitan archbishop for the Thomas Christians, with the title of Metropolitan and Gate of All India. ً
http://www.cnewa.ca/printerfriendly.aspx?ID=678&pagetypeID=4&sitecode=ca