الى السيد عبد قلو
شلاما
تقول ( هذا ترقيع للمسيحية ) ،،،،حسنا ،،اذا كنت انت فعلا موءمنا بالمسيحية ،فهذا الكتاب المقدس يقول شعب اشور افرقه بين الجبال ،،،،وانت حضرتك تعود لعشيرة اشيتا من الجبال فنكرانك لاشوريتك هو نكران للمسيحية بالنتيجة اليس كذلك ؟
فاذا يا سيدي انت الذي تقوم بالترقيع لا غيرك .
ومن اجل تفنيد التلفيق والادعاء الكاذب الذي من الموءسف ان تتمسك به بان الانكليز اعطوا لنا اسمنا الاشوري ،،،فهذا قاموس ظهر قبل ولادة ويكرام بما يقارب قرن كامل يذكر فيه الاشوريين
اقدم قاموس كلاسيكي نشر عام. 1823 م اي قبل مجيء ويكرام الى المنطقة بما يقارب ماءه سنة
وجاء في القاموس المذكور بان السريان هم الاشوريين
والقاموس باللغة الانكليزية طبع في لندن عام ١٨٢٣ ،جاء في صفحة 107 ما يلي :
(The Assyrians often called Syrian and the Syrians Assyrians )
والترجمة الى العربية تكون :
غالبا ما يتسمى الاشوريون بالسريان والسريان اشوريون
وهذا المفهوم التاريخي يثبت بجلاء باننا شعب واحد اطلقت علينا عدة تسميات عبر الزمان
وخاصة من قبل اليونانيين الذين غزوا المنطقة
وللراغب بالحصول على الكتاب ادناه هو العنوان
https://archive.org/details/classicaldiction00lemp
ثانيا ،،هذا اعتراف رسمي من مركز الكنيسة الكاثوليكية بانكم اشوريون
من موقع الكنيسة الكاثوليكية الرسمية
(الناس المعاصرون اليوم الذين يعيشون في ايران والعراق كانوا يعرفون بالاشوريين ،،،،،
الكلدان. كان الناس في العصر الحديث إيران والعراق معروفين ذات يوم باسم الآشوريين. أنشأت الكنيسة نفسها هناك مبكرا جدا ولكن الناس في هذا المجال سقطوا في بدعة النسطورية في القرن الخامس. بعد جهود تبشيرية عاد الكثيرون إلى الاتحاد مع روما ، وفي عام 1553 أعلن البابا يوليوس الثالث أول بطريرك للكلدان. الكلدان هو المصطلح التوراتي المستخدم لأولئك من بابل. واليوم ، يقع بطريرك هذه الطقوس في بغداد ، حيث يعيش معظم أعضاء هذه الطقوس
CHALDEAN. The people in modern day Iran and Iraq were once known as the Assyrians. The church established itself there very early but the people in this area fell into the heresy of Nestorianism in the 5th century. After missionary efforts many returned to union with Rome, and in 1553 Pope Julius III proclaimed the first Patriarch of the Chaldeans. Chaldean is the biblical term used for those from Babylon. Today the Patriarch of this rite located in Bagdad, Iraq where most of the members of this rite live
https://www.catholicnewsagency.com/resources/liturgy/rites/the-rites-of-the-catholic-churchثالثا
ان ورثة القديس توما وبحلول القرن الرابع ، اعتمدوا بشكل هرمي على الكنيسة الاشورية والتي هي ايضا كنيسة سريانية شرقية اوجدها القديس توما ايضا
وانها تمركزت في الامبراطورية الفارسية ،
وكان البطريرك الكاثوليكي للكنيسة الاشورية يرسل وبانتظام اساقفة الى الكنيسة الهندية من اجل رسم كهنة وشمامسة اضافة الى تنظيم الحياة الكنيسة
وفي القرن الثامن ، عين مار تيموثيوس الأول (780- 823) ، بطريرك الكنيسة الآشورية الكاثوليكية ، من العرق الآشوري ، كرءيس الاساقفة ، للمسيحيين التابعين لتوماس ، ، مع لقب متروبوليتان وبوابة كل الهند.
By the fourth century the heirs of St. Thomas became hierarchically dependent on the Assyrian Church – an Eastern Syriac church also founded by Thomas, but centered in the Persian Empire. The catholicos-patriarch of the Assyrian Church regularly dispatched bishops to the Indian church to ordain priests and deacons and regulate ecclesial life.
In the eighth century, Mar Timotheos I (780? – 823), the Catholicos-Patriarch of the Assyrian Church, appointed an ethnic Assyrian as the metropolitan archbishop for the Thomas Christians, with the title of Metropolitan and Gate of All India. ً
http://www.cnewa.ca/printerfriendly.aspx?ID=678&pagetypeID=4&sitecode=caرابعا،
كتاب تاريخي عن البطريرك الاشوري سنة ١٦٢٦ وفي مجمع ترنت
Author: Morton, Thomas, 1564-1659.
Publication info: London : Printed by George Miller, for Robert Mylbourne, [1626?]
→ Search Results: 8 matches in full text
Table of contents | Add to bookbag
TO THE HIGH And Mighty PRINCE, CHARLES By the Grace of God, King of Great Britaine, France, and Ireland, Defender of the FAITH, &c.
• ... of remote Nations, reduced to these Generall appellations, to wit, Grecians, Assy∣rians, Aethiopians, Aegyptians, Armenians, Russians, with diuers other particular Ch ...
A SVMMARIE OF THE seuerall CHAPTERS. > CHAP. XIV.
• ...cation. Sect. 7.2. Because it falsly damneth the Churches of the Assyrians. Sect. 8.3. Because it falsly damneth the Churches of o ...
THE GRAND IMPOSTVRE Of the (now) Church of Rome, Manifested in this ARTICLE of the (new) Romane Creed, Viz. The Catholike Romane Church, &c. Without which there is no SALVATION. > CHAP. XIV. Our Fourth Generall Consideration is of the Churches Catholike, in the Last ages thereof; manifesting thereby the Impietie of your Article, The Romane Ca∣tholike Church, without which there is no Saluation. > Our second Instance is in the Churches Christian in Assyria, dis-united from Rome. SECT. 8.
• ... Pius the 4. vnto the Councell of Trent, concerning Abdisu Patriarch of the Assyrians, and all Churches vnder him, subiecting them∣selues to the ...
• ...ts, which are proper to this Cause in hand. It giueth vs to know, 1. That the Na∣tion of the Assyrians was so farre remote from Rome, that At Rome it was scarce knowne that ...
THE GRAND IMPOSTVRE Of the (now) Church of Rome, Manifested in this ARTICLE of the (new) Romane Creed, Viz. The Catholike Romane Church, &c. Without which there is no SALVATION. > CHAP. XV. The Determination of the whole Controuersie be∣tweene the Church of Rome, and the Church of England, together with other Protestant Churches, concerning the CHVRCH CA∣THOLIKE; to discerne whether Side is ra∣ther to be accounted Schismaticall, or may more iustly pleade Soule's Saluation. > THESIS. IV. The Church of Rome hath long beene, and still is the most Schismaticall Church of all other Churches Christian, that carry in them a Visi∣ble face of a Church. SECT. 12.
• ...[ 10.] haue obserued the Church of the Graecians, Ae∣thiopians, Aegyptians, Assyrians (not to mention, as yet, the Churches of Protestants) Armenians, Russians,
وهناك عشرات المصادر التاريخية التي بحوزتنا والتي تدحض الدجل الذي تترقعون مسيحيتكم به ، تقبل تحياتي والى يوم نضوج الطماطة الاشورية